Start 2018 godt ud med effektivt arbejde

Vi nærmer os starten på et nyt år, og mange af os er i gang med at overveje hvilke nytårsforsætter der skal være for 2018. Vores bud på et godt nytårsforsæt er at starte 2018 ud med godt og effektivt arbejde. I denne artikel kan du læse om, hvorfor det er en god idé at arbejde mere effektivt, og vi kommer også med vores to bedste tips, til hvordan du gør dit arbejde mere effektivt.   

Derfor er effektivt arbejde vigtigt

Der er mange grunde til at det er en fordel, hvis du arbejder så effektivt som muligt. Det som vi især synes betyder noget, er at du kan opnå en bedre frihedsfølelse efter arbejde, hvis du sørger for at arbejde effektivt.

Når du har haft en effektiv arbejdsdag, bliver det nemlig meget nemmere at slappe af bagefter. Hvis du derimod har haft en dårlig arbejdsdag, hvor du ikke har nået det du gerne ville, kan du hurtigt blive ramt af dårlig samvittighed over, at du ikke har udnyttet tiden optimalt, og det gælder derfor om at arbejde effektivt, så du kan slappe af bagefter.

Og så kommer du selvfølgelig også længere med dit arbejde, og kan måske bruge et par færre timer på kontoret i 2018, hvis du arbejder effektivt.

Men hvordan kan du gøre, for at komme til arbejde mere effektivt? Det har vi samlet to tips til nedenfor.

 

Sæt personlige mål

Det første, du skal gøre, hvis du gerne vil arbejde mere effektivt er at sætte personlige mål for dig selv og dit arbejde. Mål er en af de bedste måder, at blive mere effektiv på, da du ved hvad du gerne vil opnå med dit arbejde.

Hvis du ikke har nogle mål, ved du heller ikke hvad du arbejder hen imod, og det er derfor en god måde at skabe lidt ekstra motivation for dig selv. Alt efter hvilket arbejde du har, kan du sætte forskellige mål. Du kan både sætte mål for, hvad du gerne vil have nået om en måned, eller hvad du gerne vil kunne om et halvt år.

Du kan også starte hver arbejdsdag med at sætte et mål for, hvad du gerne vil nå den pågældende dag, som er en af de bedste måder at sikre effektivt arbejde. Når du ved hvad du skal nå, bliver det nemlig meget nemmere at arbejde effektivt.

 

Hold gode møder

Råd nummer to, til at sikre god effektivitet er at holde gode møder. Møder er en vigtig del af mange arbejdsprocesser og det er vigtigt at få holdt nogle gode møder. Samtidig skal du dog passe på med at bruge for lang tid på møderne. Mange bruger unødvendig tid på lange møder, som ikke altid er lige nødvendige.

En god måde at sikre, at du ikke bruger for lang tid på møder er at have godt styr på mødeledelse. Mødeledelse kan både sikre gode møder, hvor I holder dagsordenen samtidig med at det ikke tager for lang tid. Du kan lære mere om mødeledelse ved at tage på kursus hos Gottleben.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *