Sådan booster du din selvtillid

Har vinter også sat dine præg på dig? Vinteren har i år været lang, og selvom vi befinder os langt inde i foråret, ligger der stadig sne og temperaturen er stadig omkring frysepunktet. Når det er koldt udenfor, har man mest af lyst til at ligge i sengen med en kop varm kakao og en god Netflix-serie. Men hvis du har gjort dette hele vinteren, så trænger din krop til et sundhedsboost. Hvis man har levet af kakao, kager og junkfood, så tærer det på ens selvtillid. I denne artikel kan du derfor finde gode råd til, hvordan du booster din selvtillid med fokus på sundhed.

Motion

”En sund krop er lig med en høj selvtillid”, så sørg for at du ikke negligerer dig selv. Det kan være uoverskueligt at skulle finde tid i en travl hverdag til at motionere og passe på sig selv. Motion er med til at skabe mere overskud i hverdagen. Det tager omkring tre uger for hjernen at tilvænne sig en ny vane, så selvom det er hårdt at motionere i starten, så er det dét værd. Sundhedsstyrelsen anbefaler, at man som minimum har pulsen oppe i en time, hver dag. Nu om dage findes der mange måder, hvorpå du kan motionere. Den mest populære er dog at melde sig ind i et fitnesscenter. Hvis du har svært med at finde motivation til at træne, så kan det være en god idé at vælge et fitnesscenter, som tilbyder holdtræning. På den måde har du en uddannet instruktør, som fortæller dig hvad du skal gøre og hvornår. Hvis du ikke er vant til at træne, kan en instruktør ligeledes vejlede dig til, om du laver øvelserne korrekt. En anden måde hvorpå du kan finde motivation, er ved at have en træningsmakker. En træningsmakker er med til at give dig ud af sofaen og ned i fitnesscenteret. Hvis du ikke har råd til at melde dig ind i et fitnesscenter, kan du nøjes med at investere i en yogamåtte. En yogamåtte er ikke blot tiltænkt til yoga og anden form for meditation. En yogamåtte er også ideel til at lave hjemmeøvelser på. På YouTube kan du finde masser af inspiration til din træning.

 

Kostplan

Det nytter ikke noget, at du motionerer hver dag og så går på kompromis med, hvad du spiser. De skal gå hånd i hånd, hvis du ønsker at se gode og hurtige resultater. Junkfood og usunde sager sætter sine spor på din selvtillid. Usunde kostvaner kan medføre til dovenskab, dårligt humør og ikke mindst ekstra kilo på sidebenene. Så sørg for at spise en sund og varieret kost. På jala-helsekost.dk kan du finde kosttilskud, som kan være gode at supplere din kost med, for at være sikker på, at du får alle de nødvendige vitaminer og mineraler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sasa Kovacevic

Sasa Kovacevic is an official CFF author and founding member.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *